wanderlust

jag är livrädd för hur framtiden ser ut nu. jag är 20 år och arbetslös. samtidigt måste något i mig bort, måste se nya saker, lära mig nya språk, träffa nytt folk. behöver rensa mitt liv innan jag lämnar allt bakom mig först. men den längtan inom mig att bara packa en liten väska och lämna allting imorgon är så djup att jag inte vet hur jag ska kontrollera den, den får mig att känna mig sorgsen snarare än förväntansfull. och hur ska jag lämna allt utan jobb? eller är det precis det som krävdes, att jag inte skulle ha något som håller mig kvar? hittar jag ett jobb utomlands så åker jag, får förmodligen med mig frida också. det är nog precis vad vi behöver, vad vi alltid behövt, att komma bort ifrån den här staden. men var börjar man? det finns inte ett enda land jag inte skulle kunna tänka mig att åka till (även om usa är väldigt långt ned på listan) så hur väljer man? kanske bara snurra på ett jordklot och se vart man hamnar.. tänk att ha så mycket pengar va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0